0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    V. V.

Vagabondlar
« : Eylül 06, 2010, 11:37:25 »
Merhaba
Hevesim olmasına rağmen kendi teknemi yapma düşüncesi, bırakın başkalarını, kendi kendime bile için birçok zaman uçuk bir fikir olarak görünmüştü.  Ancak Sayın Cem Gür Korsanın “Pocket Ship” (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) tanıtımı sayesinde Dik&Yapıştır (Stict&Glue) tekneğiyle tekne inşasından haberdar olmamla beraber bu durum oldukça değişti. Gerek diğer bazı korsanların bu teknikle ilgili olumlu yorumları gerekse benim bir süredir yaptığım araştırmalar sonucunda bu teknikle inşa edilmiş tekneleri gördükçe neden olmasın düşüncesi zihnime yerleşti. Bu tekniği anlatıp kendi teknemizi yapma fikrinden  tekrar bahsettiğimde bu tip durumlarda, kimi zaman heves kırabilecek boyutlara ulaşabilen realistik yaklaşımlara sahip eşimin bile konuya sıcak bakması ve hatta benim için kitaplar araştırmaya başlaması beni oldukça cesaretlendirdi. Dolayısıyla eğer olağan üstü bir terslik yaşamazsak önümüzdeki Mayıs ayı gibi Dik&Yapıştır (D&Y) tekniğiyle bir tekne inşasına başlamayı ve bu süreç esnasında yeterli finansmanı sağlayabilirsek de 2012 yazına da teknemizi denize indirmeyi  umuyorum.
İlk etapda oldukça mütevazi bir başlangışla Pocket Ship veya  benzeri bir model araştırdım, fakat diğer taraftanda aklımda hep iki yetişkin ve henüz yolda olan 1 çocuk ilerleyen senelerde böyle bir teknede ne kadar seyir yapabiliriz, planlanmış uzun seyirler yapmasak bile gerektiğinde bir yerlere sığınacak olsak nasıl geceleriz düşüncesi tekne yapmaya dair düşünceler içine girdiğimde hep aklımı meşgul etmekteydi. Yusuf korsanın açtığı “Başlangıç teknesi olurmu?” konusunu  (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) okuduğumda her kafama estiğinde yeni bir tekne yapma imkanım olmadığı için ihtiyaçlarımız doğrultusunda bütçem ile,  yer, alet edavat ve bunun gibi diğer faktörlerin elverdiği en büyük tekneyi yapmaya kararverdim. Kullanılan teknik D&Y olunca tekne boyuyla zorlaşan en önemli işin karinayı oluşturan 4-5 büyük parçanın hazırlanıp birleştirilmesi olduğunu düşünüyorum ki 1 sene civarında sürmesini beklediğim bir uğraşın muhtemelen ilk ayında halledeilecek olan bu kısm yüzünden sonra ya keşke asıl yapmak istediğim falanca modeli yapsaymışım dememek için belkide bir cahil cesareti sergilemekteyim. Sevgili deneyimli korsanlar tekne boyuna bağlı olarak yaşayacağım zorluklar konusunda ki düşüncemde eğer yanlışım varsa lütfen beni düzeltin ki olmadık bir maceraya atılmayayım.
“İhtiyaçlarımız doğrultusunda” lafı insan oğlu için oldukça yuvarlak bir laf, ihtiyaçlarımız hiç bitmiyor çünkü. Ama benim yapacağım teknede hiç değilse 4 yetişkinin yatabileceği bir alan, ocağı, lavabo ve tuvaleti olmalı, öyle rahat rahat değil belki ama az sıkışarak 2 haftaya kadar teknede seyir yapabilmeli  ve birde koyabilecek bir bahçe olduğu için romörka alabilmeliyim.
Evet bunca yazıdan sonra konu başlığı olan Vagabond’lara gelecek olursak. Yyukarda anlattığım süreçlerden sonra D&Y tekniğiyle inşa edilmiş ve/veya bu teknikle inşa edilmek üzere planları olan tekneler arasında şu an için en beğendiklerim bu Vagabond serisi. Ben Vagabond Plus 20 ile Vagabond 23 arasında gidip gelmekteyim. Vagabond Plus 20’nin yapılmış örnekleri var hata Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap adresinde yapım aşamaları anlatılmakta, diğer taraftan Vagabond 23 ise hem 1m daha büyük, hemde diğre modele göre biraz daha fazla beğeniyorum.

VAGABOND 18
ÖZELLİKLER

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

PLAN

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DİĞER FOTOLAR

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

MALZEMELER, MALİYET, İMALAT SÜRESİ

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

VAGABOND PLUS 20
Yapma konusunda gidip geldiğim teknelerden birincisi.
ÖZELLİKLER

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

PLAN

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DİĞER FOTOLAR

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Son 3 resimdeki tekne Türk bayraklı, tanıyan bilen korsan var mı acaba, hatta sahibi de bir GEKO olabilir mi? Belki teknesinin kardeşinin yapımında destek olmak bir el atmak isteyebilir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

MALZEMELER, MALİYET, İMALAT SÜRESİ
Yanlış anlamıyorsam maliyet olarak motor, kabin içindeki ahşaplar hariç diğer ekipman, güvenlik ekipmanları (yangın söndürücü, can simidi vb.)  ve seyir elektroniği hariç maliyetin 5500$’ı geçmiyeceği söyleniyor, bu malzemelerle ve bizdeki fiyatlarla acaba kaça çıkar bu tekne.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

VAGABOND 23
Yapma konusunda gidip geldiğim teknelerden ikincisi.
ÖZELLİKLER

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

PLAN

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DİĞER FOTOLAR
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

MALZEMELER, MALİYET, İMALAT SÜRESİ
Bu tekne içinde yine motor, kabin içindeki ahşaplar hariç diğer ekipman, güvenlik ekipmanları (yangın söndürücü, can simidi vb.)  ve seyir elektroniği hariç maliyetin 7000$ civarında olacağı belirtilmiş. Listelenen malzemelerle Türkiye’de bu tekneyi kendim yapsam ne kadara mal edebilirim acaba.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

VAGABOND 26
Şimdi değil ama eğer ilk teknemi yapma işini başarıyla kıvırırsam ve 10-12 sene sonra tekneyi büyütme ihtiyacı hissedersem adaylardan bir olabilir. Tabi zaman bize ne getirir şimdiden kestirmek pek mümkün değil.
ÖZELLİKLER

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

PLAN

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DİĞER FOTOLAR

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

MALZEMELER, MALİYET, İMALAT SÜRESİ

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #1 : Eylül 06, 2010, 11:48:53 »
Dik ve yapıştırda uygun malzeme ve işçilik ile boyutta sorun olacağını sanmıyorum. Dik ve yapıştır yöntemi ile yapılımış 9 mete boyunda bir tekneyi kullandım. Gayet güzel yapılmış ve sorunsuz bir tekne idi.

Bana göre tekne inşa etmek ayrı bir amatör hoidir. Denizde dolaşmak için tekne inşa etmeye gerek yoktur. Genellikle hazır bir tekne veya satın alınıp hazırlanacak bir tekne hem zaman hem para açısından daha ekonomik olacaktır. Yine de tekne inşasını  bir hobi olarak görenlerin tekne ina etmemesi için bir sebep değildir.


*

    U. K.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #2 : Eylül 06, 2010, 12:13:27 »
Çok güzel bir örneğini Sevgili Ağabeyimiz Habib Atınç yapmıştı, hala da gezer durur.   Yanılmıyorsam tekne şu anda Marmaris civarlarında.  Yapım aşamasını anlattığı internet adresi çalışmıyor maalesef. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volkan Korsan, sorunun cevabı evet, o tekne Habib Ağabey'in teknesi.
Boyundan beklenmeyecek derecede geniş iç hacmi olan bir teknedir.
Sevgili Ozan (Alesta'nın eski sahibi) okuyorsa belki bizi aydınlatır.
« Son Düzenleme: Eylül 06, 2010, 12:17:38 Gönderen: Umut Korkmaz »

*

    N. Y.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #3 : Eylül 06, 2010, 12:26:24 »
Volkan korsan merhaba,
Kendi teknesini yapan Semih Bingöl'ün sayfasını da incelemenizi öneririm.
Semih Bingöl kendi teknenizi yapmaya başlamadan önce aşağıdaki konulara dikkat çekiyor.

- Yeterince paranız olmalı (küçük bir bot için sorun değil)
- Yeterince zamanınız olmalı (küçük bir bot için sorun değil)
- Tercihan kapalı bir çalışma alanınız olmalı (küçük bir bot için sorun değil)
- Eğer eşiniz varsa, oldukça sabırlı biri olmalı (küçük bir bot için bile sorun)
- Yeterli alet edevatınız olmalı (küçük bir bot için sorun değil)
- Temel bazı ahşap işçiliği becerileriniz olmalı (küçük bir bot için sorun değil)


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. G.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #4 : Eylül 06, 2010, 13:05:01 »
Vagabond 26 Bateau.com da yayımlandığında ilk düşündüğüm "Hah. İşte makul bir aile teknesi olmuş" .......
Plan gayet başarılı. Boyuna göre imalat maliyeti de makul ölçülerde olacaktır.
Dik&Yapıştır ile 43 ft 'e kadar mator tatlar, trawlerler inşa ediliyor. Sam Devlin web sayfasında takip edebilirsiniz.

*

    i. y.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #5 : Eylül 06, 2010, 14:57:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

yapım resimleri işinize yarar diye düşünüyorum.
*

    V. V.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #6 : Eylül 06, 2010, 15:19:13 »
Nedim Korsan mesajınızdan sonra Semih Bingöl'ün yazısını okudum
-Bir tekne planı seçerken bana hangi aşamada neye mal olacağına bakarak son kararımı vereceğim. Bu konudaki bir önemli faktörde tekneyi kendimiz yapınca parasal ihtiyaçları biraz olsun zamana yayabilme fırsatımızın olması.
-Zaman konusuna gelince tekneyi yapmayı planladığım yer arabayla 20 dakika mesfede, babama ait bir bahçe, içinde evde olduğu için tekne üzerinde çalışacağım günlerde hava karardıktan sonrada devam edebilme ve orada kalabilme imkanımız var. şu an için yapmayı planladığım modeller için ise yaklaşık 400-500 saatlik çalışma gerektiği belirtilmiş.Tekneyi 1-1,5 sene gibi bir sürede bitirmeyi planladığım için haftada ortalama 10 saat ayırmak yeterli olabilecek gibi görünüyor.
- Çalışma alanımşu anda kapalı değil ama bu işe giriştiğimde üzerini branda tarzı bir malzemeyle kapatılacak bir çalışma alanı yapmamgerektiğini düşünüyorum. Hem işin dağınığı , kiri pisiliği çok fazla yayılmamış olacak hemde çalışırken biraz olsun mevsisel etkilerden korunabilmiş olucaz.
-Eşim var ancak çalışmaları bahçede kimsenin yaşama alanı olarak kullanmadığı bir bölgede yapacağımdan sabır açısından çok zorlayıcı olacağını düşünmüyorum. Belki birlikte geçirilecek boş zamanların önemli bir kısmını tekne inşasına harcamak durumunda kalmak sorun olabilir ama bu olayı beraber yapılacak bir çerçeve içinde tutmak gibi bir düşüncem var.
-Yeterli alet edavat konusunda ise uygulanacak teknik imdadıma yetişiyor, çünkü çok fazla alet gereksinimi yaratmayacak gibi görünüyor. Sanırım ihtiyacım olacak en pahalı alet bir adet dekupaj testere olacaktır.
-Temel ahşap işçiliği kısmı en noksan olduğum konu, fakat üstesinden gelinemeyecek birşey olduğunu düşünmüyorum. Benim aklımda da “ücretsiz bir plan üzerinden ufak bir deneme yapsam mı?” düşüncesi var.

Cem Korsan Vagobond  26 bencede çok güzel ancak VG Plus 20 ve VG23’le karşılaştırıldığında hem çok daha karmaşık geldi hemde maliyet açısından 5-6 sene için boyumu oldukça aşar gibi geliyor. Maliyet ve gözümü korkutması kadar önemli olmasa da benim için romörke alınabilirliğide önemli bir kriter. Dolayısıyla ilk mesajımın VG26 kısmına giriştede yazdığım gibi şimdi değil ama ikinci kez birinciden daha büyük bir tekne yapacak olursam önemli bir aday kendisi. Sam Devlin’in web sayfasınıda baya bir inceledim ancak sanırım klasik tip teknelerden sizin kadar hoşlanmıyorum yada daha doğrusu hoşuma gidenler boyut olarak biraz büyük kaçıyor, o yüzden VG Plus 20 veya VG23 arasında bir karar vereceğim sanırım.

İrfan korsan yolladın adresi inceledim lisan sıkıntısı olmasa sanırım çok daha fazla faydalanabilirdim ama desteğin için teşekkürler.


*

    V. V.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #7 : Eylül 06, 2010, 15:31:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

VG Plus 20'nin yapım aşamalarını anlatan bir başka sayfa, bu sefer İngilizce  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    i. y.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #8 : Eylül 06, 2010, 15:36:43 »
Benim verdiğim link italyanca. Google translate profesyonel çevirmiyor olsada yinede yazılar konusunda fikir veriyor.

Eminim onuda denemişsindir Volkan korsan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    i. y.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #9 : Eylül 06, 2010, 16:20:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Ö.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #10 : Eylül 06, 2010, 19:54:53 »
Gezgin Korsanlar Merhaba
Volkan Korsan ben ve eşim 5.5 yıl süren çalışmalarımız sonucunda Dudley Dix tasarımı olan Didi 40 cr modeli yelkenli teknemizi kendimiz yaptık.Yaklaşık 2 sene önce de teknemizi suya  indirdik.
Teknemizi yaparken ilk 3 sene istisnasız her akşam iş çıkışlarında 2-3 saat ve hafta sonları çalıştık.Son 2,5 sene ise  hergün minimum 8 saat saat çalışarak ufak tefek eksikliklerle teknemizi tamamlayabildik.Teknemizin inşaası aşamasında (astar hariç) son kat boyası ve yatak, koltuk döşemeleri hariç teknenin her işini kendimiz yaptık.Elektrik projesi ve diğer tesisat projeleri,uygulaması da dahil.
İnsanın kendisinin inşaa ettiği bir tekneye sahip olmasının, sonunda yaşadığınız güzel duygular dışında kullanım sırasında da çözüm üretme ve uygulama  anlamında da avantajlarının yüksek olduğunu düşünüyorum.
Fakat kendi teknenizi kendiniz yapma kararını vermeden önce de zaman,maliyet,sosyal hayat,eş durumu,sabır eşiği,dirayet,uygulama ortamı,hava koşulları,malzeme seçimi,beklentileriniz ve proje seçimi,inşa teknikleri.... gibi
(tecrübelerimizle bu listeyi inanılmaz uzatabilirim) hususlarda değerlendirmeler yapmanızı hayal kırıklığı yaşamamanız ve yaşatmamanız için şiddetle tavsiye ederim.
Teknemizi yaptığımız yıllarda Türkiye'nin birçok yerinden tekne sahibi olmak isteyen çoğuda kendi teknesini yapmak isteyen birçok misafirimiz oldu.
Hepsine söylediğim ilk şeyi size de söylemek isterim''teknenin tamamlanıp suya kavuşacağı zaman konusundaki
öngörüler genellikle isabetli olmayacaktır''.
Biz 3 sene diye yola çıkmışken 5,5 seneyi buldu.Tabi tekneyi herşeyiyle sizin yaptığınızı ve ufak tefek eksiklikler hariç tamamlayacağınızı düşünerek bunu söylüyorum.
Hele bir tekneyi suya indireyim kalanını yavaş yavaş suda yaparım fikri ise akla bile getirilmemelidir(salon verniğini hala tamamlayamamış korsan)
Teknenin kabuk maliyeti, tamamlanmış bir teknenin maliyetinin içinde ufak bir meblağ olarak kalmaktadır.Yelkenli bir teknede harcamanın büyük kısmı teknenin donatılmasına gitmektedir.Tamamen kendi emeğinizle yarattığınız bir teknede kuvvetle muhtemel denenmiş,bilinen markaları kullanmak isteyeceksiniz.Çoğu zaman da (bilindiği üzere ) zorunda kalacaksınız......
Teknenizi yapmaya başlamadan önce değerlendirmeniz gereken çok durum olduğunu  korsanlar yada başka adreslerde bu  konuda ki realist önerileri ve tecrübeleri  dikkate almanızı öneririm.
Ben ve efendi kaptan korsanım(henüz resmen değil ama şimdilik eş durumundan korsan) size, teknenizi yapma kararınızı kesinleştirmeden önce ve tekne yapma kararınızı takiben kendi tecrübelerimiz dahilinde seve seve yardımcı olmak isteriz.





 

 
*

    Ö. K.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #11 : Eylül 06, 2010, 20:00:32 »
Volkan Korsan ben size önce küçük bir tekne yapmanızı öneririm. Bulabileceğiniz en kolay dingi olabilir, kayak veya kano olabilir, önemli değil. Böyle bir çalışmanın size önemli faydaları olur.

Dik ve yapıştır tekniğini bir kez olsun uygulamış, bir teknenin yapım aşamalarını bizzat tecrübe etmiş olursunuz. Neyin ne kadar zaman aldığını, nasıl yapılması gerektiğini, nelere dikkat etmek gerektiğini görürsünüz. Daha büyük bir projeyi değerlendirirken kafanızda daha somut bir plan oluşmasını sağlar. Sizi ne kadar zorlayacağını daha kolay tahmin edersiniz. Daha iyi hazırlanırsınız. Bazı sorunları öngörmeniz ve gidermeniz kolaylaşır. Eğer hata yapacaksanız bu teknede yaparsınız, telafisi daha kolay, hızlı ve ucuz olur.

Sonuçta 26 feetlik plan da yapılamayacak bir tekne değil, bundan daha büyüklerini yapan yüzlerce, binlerce amatör var. Ama kesinlikle hafife alınacak bir proje de değil. Biraz tecrübenin size çok faydası olur.
*

    A. Ç.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #12 : Eylül 06, 2010, 20:22:28 »
Gülümser korsanın yazısını dikkatli okumakta yarar var. Bir teknenin maliyetinin ve el işçiliğinin sadece %10 kadarını gövde oluşturur. Bu nedenle küçük bir sandal benzeri yekne inşa etmek tekne inşa etmekle karıştırılmamalıdır. Maliyetin ve işçiliğin %90ı ise üzerine takacaklarınızdır.

 
 
*

    Ö. K.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #13 : Eylül 06, 2010, 21:53:14 »
Eminmisiniz?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gülümser korsanın yazısını dikkatli okumakta yarar var. Bir teknenin maliyetinin ve el işçiliğinin sadece %10 kadarını gövde oluşturur. Bu nedenle küçük bir sandal benzeri yekne inşa etmek tekne inşa etmekle karıştırılmamalıdır. Maliyetin ve işçiliğin %90ı ise üzerine takacaklarınızdır.

 
 
*

    C. G.

Ynt: Vagabondlar
« Yanıtla #14 : Eylül 06, 2010, 22:03:00 »
Aynı soruyu ben de sormak istiyorum. Emin misiniz? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap