0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #15 : Ağustos 20, 2014, 12:35:23 »
Sizin sorununuz çok tipik eksi bağlantı hatası olarak duruyor. Cihazların eksilerini  bağladığınız kabloyu takip edin. Bir yerde temassızlık, kötü veya yanlış bağlantı var.


*

    C. A.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #16 : Ağustos 20, 2014, 12:39:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sizin sorununuz çok tipik eksi bağlantı hatası olarak duruyor. Cihazların eksilerini  bağladığınız kabloyu takip edin. Bir yerde temassızlık, kötü veya yanlış bağlantı var.

Aküden gelen eksi bağlantıyı yeni değiştirdim. Eski ince bir kablo varken, şimdi aküden tek parça gelen kalın kablo var.

Müzik çalar ve telsizin bağlı olduğu eksi kutubuna, seyir fenerleri, rüzgar-hız-derinlik cihazları vb. bağlılar. Hiç birinde problem yok. Birtek bu ikisinde problem var. Ve aynı eksi kutuptan gelen kablodan bir ek kablo alıp cihazların şaselerine ( metal yüzeylerine) temas ettirdiğimde çalışıyorlar.


*

    A. Ç.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #17 : Ağustos 20, 2014, 12:54:07 »
Aküden gelen kablo bir yere bağlanıp oradan değişik bağlantı noktalarına gidiyordur. Bu işlem genellikle terminaller arasında atlama bağlantı ile yapılır. Büyük olasılıkla çalışmayan cihazlar da bu bağlantıların sonuncusudur. Bu kabloları veya bağlantıları kontrol edin.


*

    C. A.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #18 : Ağustos 20, 2014, 12:58:08 »
Akünün kutup başından çıkan, siyah renkli eksi kutup kablosu direkt panoya geliyor. Henüz uygun terminal bulamadığım için tüm cihazların eksi kutup bağlantıları birbirlerine eski usül sarılmış bantlanmış olarak duruyor. İşin ilginç tarafı çalışmayan cihazların soketlerini söküp multimetre ile kontrol ettiğimde gerilim değeri okuyabiliyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. E.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #19 : Ağustos 20, 2014, 13:40:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akünün kutup başından çıkan, siyah renkli eksi kutup kablosu direkt panoya geliyor. Henüz uygun terminal bulamadığım için tüm cihazların eksi kutup bağlantıları birbirlerine eski usül sarılmış bantlanmış olarak duruyor. ...

Ööle olmaz işte.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Teknede tüm bağlantılar soket, papuç, civata, bağlantı plakası ile yapılmalı.

*

    C. A.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #20 : Ağustos 20, 2014, 13:49:20 »
Uygun boyda terminali bulabildiğimde öyle olacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #21 : Ağustos 20, 2014, 13:59:24 »
Elektrik tesisatı evlerdeki kadar tehlike arz etmese de(çarpmaz), çok yüksek akımlar nedeni ile bağlantıların düzgün yapılması gerekir. Bu konuda Avrupa Birliği ve ABD standartları vardır. Tüm ülkelerin buna benzer standartları varsa da CE standartları Türkiye tarafından kabul edilmiş standartlardır. Acilen bu standartlara uygun bağlantılara geçmenizi öneririm. Aslında tekne elektrik panelleri tüm bağlantıları ile birlikte satılıyor diye hatırlıyorum.
*

    C. A.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #22 : Ağustos 20, 2014, 14:05:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrik tesisatı evlerdeki kadar tehlike arz etmese de(çarpmaz), çok yüksek akımlar nedeni ile bağlantıların düzgün yapılması gerekir. Bu konuda Avrupa Birliği ve ABD standartları vardır. Tüm ülkelerin buna benzer standartları varsa da CE standartları Türkiye tarafından kabul edilmiş standartlardır. Acilen bu standartlara uygun bağlantılara geçmenizi öneririm. Aslında tekne elektrik panelleri tüm bağlantıları ile birlikte satılıyor diye hatırlıyorum.

Tekneye gittiğim zaman fotoğraflarını çekip paylaşırım. Aldığım panelin yapısından dolayı, eksi kutup için terminal ekstra terminal alınıp kullanılması gerekiyor. Pozitif kutup için dediğiniz gibi panel üzerinde çözülmüş.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #23 : Ağustos 20, 2014, 15:22:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunların hepsini bir kontrol kalemi ile kontrol edebilirsiniz. ...

lafı geçmişken uyarmak isterim;
klasik (*) "kontrol kalemi" denilen aletler GÜVENİLİR ölçme cihazları DEĞİLDİR.

Sadece kontrol kalemine güvenerek hiçbir şey yapmayın!
Hatta mümkünse klasik kontrol kalemi hiç bulundurmayın, kullanmayın..
Sağlığınız ve güvenliğiniz için elektronik kontrol kalemleri (led'li) veya multimetre (avometre) denilen ölçme cihazlarını kullanın..

(*) Klasik kontrol kalemi: içinde bir direnç ve neon ampul bulunan tornavida bozması yaygın alet.
*

    O. B.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #24 : Ağustos 20, 2014, 15:51:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sizin sorununuz çok tipik eksi bağlantı hatası olarak duruyor. Cihazların eksilerini  bağladığınız kabloyu takip edin. Bir yerde temassızlık, kötü veya yanlış bağlantı var.

Aküden gelen eksi bağlantıyı yeni değiştirdim. Eski ince bir kablo varken, şimdi aküden tek parça gelen kalın kablo var.

Müzik çalar ve telsizin bağlı olduğu eksi kutubuna, seyir fenerleri, rüzgar-hız-derinlik cihazları vb. bağlılar. Hiç birinde problem yok. Birtek bu ikisinde problem var. Ve aynı eksi kutuptan gelen kablodan bir ek kablo alıp cihazların şaselerine ( metal yüzeylerine) temas ettirdiğimde çalışıyorlar.
Demek ki o cihazlar topraklama baglantısı olmadan çalışmıyorlar. Teknede eksi kutup ile toprak aynı yere bağlıdır.
*

    T. A.

Ynt: Bir Acayip Elektrik Sorunu
« Yanıtla #25 : Ağustos 21, 2014, 18:35:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede sigortalar faz üzerindedir, yani dokunduğunuzda çarpılacağınız hatta sigorta bağlanır. Sahil bağlantıları ise fişin çevrilemeyeceği bir sistemdedir. Yani teknenin fişi ve sahil bağlantısı  prizinin elektriği doğru bağlanmış olmalıdır ki faz hattı sigortadan geçebilsin. Ters ise faz yerine nötr sigorta ile korunur. Aşırı elektrik tüketen veya kısa devreli bir cihaz sigortaları devrede tutar ama toprak hattına faz kaçağı varsa sigortalar devrede olmaz. Sürekli aynı kutudan elektrik alıyorsanız teknenin fişindeki faz ve nötr uçlarını değiştirerek sorunu çözebilirsiniz (toprak hattını değil).

deniz elektriğinde  her iki uca da sigorta konur.bunu bir çok kişi atlar ancak DC voltaj AC gibi değildir.....özellikle sahil bağlantılarında faz ve nötr hattının ikisine birden kesici sigorta konulmalıdır.sebebi sahil prizlerindeki faz/nötrün  limandan limana pantondan pantona değişmeleridir.
konu başlığına gelince başka bir eksi bağlandığında bu iki cihaz da çalışıyorsa %100 olarak bu ikisinin eksi ucunda problem vardır.akünün artı ucuna bağlayacağınız bir kabloya 12 v ampül bağlayıp diğer ucunu eksiye değdirerek devre kontrolü yapabilirsiniz. bu bir çeşit ölçü aleti'' olacaktır ...çok pratik ama bir okadar da çözüm odaklı uygulaamdır.