Can Tekeli ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1740 : Kasım 22, 2013, 23:37:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bak bu edepsiz metin ayıp kaçtı işte..Topiğimiz aile topiğidir cancağzım..
İstanbul'u tartışacaklar başka topiğe lütfen..
Bakın tartışmayalım demiyorum, başka topikte tartışalım diyorum..
Hayırlı günleeeerrrr...

Hanımlar beyler arada başka bir mesaj vardı. Yukardaki mesajım onun için yazılmıştı. O kaldırılmış ve bu da saçma sapan bir mesac olarak ortada kalmış. Sonradan okuyanlara duyurulur. Kime yazmış bunu demeyesiniz diye diyeyim dedimdi..

Ben o metni biipleyip edepli hale getirmiştim ama nasıl olmuşsa foruma yine ilk kopyaladığım kısmı yapıştırmışım. Demek ki edepli halini kopyalayamamış, hafızadaki bilgileri yapıştırmışım. Aceleyle evden çıktığım için de uzun bir süre (2 saat) forumu görmdim. Neyse ki duyarlı GeKo'lar uyarmış ve moderasyon gereğini yapmış. Verdiğim rahatsızlık için özür diler, emeği geçenlere teşekkür ederim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yalnız bence edepli hali bile çok komikti ve bir İzmir'linin güncel İstanbul keşmekeşine bakışını yanstıyordu.


*

    M. M.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1741 : Kasım 22, 2013, 23:42:33 »
 Noyan Korsanım

Sizin için  küçük bir araştırma sonucu ulaştığım bilgidir . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Uluburun Batığı
Uluburun açıklarında yapılan kazıdan çıkartılan kabuk parçaları, geç Tunç Çağına ait, dünyadaki en eski açık deniz gemisine aittir. Geminin yapıldığı sedir ağacının dendokronolojik tarihlemesine göre Uluburun gemisi M.Ö 1.300de batmıştır. Geminin boyu yaklaşık 15 metre, eni 5 metredir ve 20 ton yük taşıdığı tahmin edilmektedir. 10 ton bakır ingot ve 1 ton kalay, geminin ana yükünü oluşturur. Ayrıca 150 adet Kenan kil kavanoz, 10 adet pitos, 3,3 ton toplam ağırlığında tek delikli 24 çıpa (bunlardan ikisi 21,9 kg. ve 25,9 kg. ağırlığında olup, büyük olasılıkla geminin demirlemesi için diğerleri de balast olarak kullanılmaktaydı), tunç aletler, devekuşu yumurtaları, mühürler (en önemlisi Nefertiti’ye ait olan), heykelcikler.. Muhtemel rotası, ya Suriye-Filistin kıyılarından ya da Kıbrıs’tan Ege’ye doğrudur. Kazı sonuçları, Uluburun gemisinin Kenan ya da Kıbrıs yapısı olduğu yönündedir. Yapımında, sedir ağacı kullanılmıştır. Kaplama tahtaları geçme yöntemi ile birleştirilmiştir. Aynı yöntem, Uluburun dan bin sene sonra Yunan-Roma gemilerinde de kullanılmıştır. Bugün yaygın olan önce iskelet yönteminin aksine, önce kabuk yöntemi ile inşa edilmiştir. Yani, önce geminin dış yüzeyi, kabuk inşa edilmiş, daha sonra içerisine iskeleti eklenmiştir. Uluburun gemisinden daha da öncesine tarihlenen, önce kabuk ve geçme yapım tekniği ile yüzdürülmüş gemilere Eski Mısırda rastlamaktayız. Ancak Uluburun gemisinde, bu geçmeler kavelalarla kilitlenmektedir ki bu bir ilktir. Sonraları, Romalılar bu sisteme Fenike geçmesi diyeceklerdir. Uluburun kazısı öncesi, bilinen en eski kilitli geçme yöntemi Girne Batığında kullanılmaktadır (M.Ö. 4.yy). Uluburun Batığından çıkartılan kabuk parçalarında postaya rastlanmamıştır. Omurga geleneksel tipin tamamen dışındadır. Geminin başında ve kıçında, en geniş yerinin dörtte biri kadar daralan omurga, orta noktada, karina kısmında 2 cm kalacak şekilde kabuğun içine doğru girer. Omurganın genişliği yüksekliğinden fazladır (28cm * 22cm).

Ömer Tokus



*

    T. A.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1742 : Kasım 23, 2013, 04:25:29 »
Sabahın 04:24 ünde Fenike geçmesini de öğrendim. ..ben bu foruma iyi ki katılmışım


*

    İ. G.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1743 : Kasım 23, 2013, 09:40:53 »
Mümtaz korsanim;
bilgilendirme için teşekkürler.

Hakan korsanim;
Evet, gece okudugumda hem çok çok gülmüş, hem de içerigindeki küfür unsurlarını özellikle sizin yayınlamanız karsısında hayretler icinde kalmıstım. Neyse ki kalkmış.
Ama o kufurlerin oldugu yerlere "bip" yazıp, tekrar koyarmısınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (ama yollamadan kontrol edin iyice Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ). Hem arkadaslarında merakı gitmiş olur.


*

    C. B.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1744 : Kasım 23, 2013, 10:30:56 »
Maşşallah.. maşşallah mesac yazan elleriniz dert görmesin..
Mesac yazanlarınız bol ossun..
Allah hepiciğinize bol mesaclı günler versin..
Mesac yazan altın bulsun..

Topiğimiz size emanet canlarım.. Ben akşama kadar yokum..
Laf yetiştirme işi o zamanlara kalmıştır netekim..
Herkese yetişeceğimdir merak etmeyin..Çok laf birikti zannımca..

Suları açık bırakmayın, camları açmayın, açarsanız sarkmayın, elektrikleri kapatın, prizlere kalem neyim sokmaya kalkmayın.. Birbirinizi dövmeyin..
Öperim canım fallowerlerim.
Görüşürük.
Özleyiniz beni..

*

    T. A.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1745 : Kasım 23, 2013, 10:47:39 »
Sizin yokluğunuzda sekersiz içecekler topigindeyiz  efenim
*

    C. B.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1746 : Kasım 24, 2013, 12:57:32 »
İşte geldim burdayım..
Bu gün biraz vaktim var canım okurcularım.. Sanırsam size ilgi gösterebileceğimdir hadi yine iyisiniz..

Nerenizden başlasam, nasıl söylesem diye düşündüm düşündüm düşündüm, en sondan başlamaya karar verdim şeker şeylerim..

Möröy korsana iki ucu sivri tekneler konusunda yaptığı katkı bakımından teşekkür eder ve yeni çalışmalarını beklediğimizi belirtir, kendisini öperim..

HakanE korsana, "düşmez kalkmaz bir allah" diyerekten teselli verip, bu vesile den faydalanıp, kendisine bir kez daha "edepsiz" derim..Ayıp yani, bizim yedi düvelden, her yaştan ve baştan, kızlı erkekli okurlarımız vardır. Ya şimdi bağzı muhafazakar okur kitlemizi kaybetmişsek ? Öbür yüzde elliyi kazanmaya çalışırken, zor tutuğumuz yüzde elliyi kaybettireceksiniz şahsıma..Ön izleme yapmadan yollamayın yazıları diye yazan sen değil misin ?
Peh..
Neysse...
Mizah şehveti işte..Bu çocuk gençken böyle değildi..

Gelelim Gönenç bey korsana:
Kendisi Mani tolks demiş.. Neden demiş ?
Biz "7 sebeb say o tekneler neden olmaz seni affedelim" demişiz diye demiş.. Şu tartışmayı hatırladınız mı işte onun üzerine demiş..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cevap veriyorumdur.
Bir kere, bu teknelerin yerli yapım olan Viking markalısının bile yenisi 130.000 avro dolaylarında..Diğer taklitlere binilmez zaten..

Targa olanlar ise çok daha pahalı. Bir kaç tane 8-10 yaşlarında 2. el var onlarda 110.000 avro dolaylarında korkarım..

Meraklısına Google sörç sayfası takdim etmekteyim..Şimdi siz üşenirsiniz aratmaya diye..Hizmette sınır yoktur netekim.. Topiğimizin takipçileri kraldır bilakis.. Fallowırs ar king demekteyim yani..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Demekki harbiden mani tolks. Bir numaralı neden para.. Bizim paramız yok. Taş çatlasa 20.000 avromuz varki bu teknelerden alamayız biiirrrr...

Alsakta binemeyiz..Çünküm en ufağında motor 250 beygir dolaylarında.. 29-30 knot basıyor kendileri.. Bu ne demek mazot masrafı demek. Ne demiş Çırak korsanım:"Delikanlı adam parayı motorun likitine değil kendi içkisine bağlar". Var mı para yine yok, etti ikiii..

Bunlarda bayrak yabancı..Yerli olma ihtimali pek yok.. Bu ne demek ? Marina demek.. Elveda çekekler, elveda yol kenarları demek.. E bu tekneye kıyamazsın zaten. Bu da elveda alargalar demek. Bütün bunlar yine para demek, var mı yookkk..Etti üçççç..

Tekne pahalı, hem de marinada,üstelik motor volvo.. Bu ne demek ? tamircinin saati 250 dolar demek; tutum, bakım masrafları katlandı demek.. Varmı para yoookk.. Etti dört..

O tekne nasıl bişi öyle..Tamam sevimli,güvenli,güçlü,bakımsız bir tekne ama, duşa kabin gibi bişi..Her yer plastik. Her yer metalik.. Yumuşak ahşap kıvrımları, insanın içini ısıtan emek ürünleri,insanın ruhunda meltemler estiren nostalji damlaları  var mı?  Yokk..E biz tek dişi kalmış uygarlık canavarının yabancılaştırıcı efektlerinden kaçarken bu teknede yaz geçirilir mi geçirilmezzz.. Etti beşşşş..

Neyle uğraşçaz ? Bas marşa git..Gel marinaya bağlan..Git iskeleye bağlan. Ne yolda giderken yapılacak bişi var ? Ne iskelede bağlıyken.Yok hükmünde bir tekne yani..O iş için zaten arabalarımız yok mu bizim? Ölürüm ben sıkıntıdan o teknede.. Etti altıııı..

E burası Akdeniz..Tekne dediğinde açık alanlar, yayılmalık yerler, tente altları, davlumbaz arkaları falan olur.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu neredeyse kapalı bir kutu; üstelik plastik. Pişersin alimallah burada onun içinde; işin gücün yoksa klima çalıştır. Deli miyiz biz yaz günü kapalı alanda klima ile oturalım. Mis gibi ıslatılmış ahşabın serinliğinde oturmak varken..Hem yenga nerede fasulye ayıklayacak değil mi? Buralara uymaz kısacası etti yediiii..

Bize ne hızdan ? Ne demiş Gönenç kardeşim "Cüneyt Abi'm Ford sever! 85 hp üstü tarzımız değil. Ağır ama mağrur bir kız bizimkisi!!!" yaaa işte böyle.. Çırak korsanım da şöyle demiş:
"Delikanlı adam, ağır abidir, öle sivrisinek gibi vızıldamaz, çekirge gibi zıplamaz." Çok doğru.. pırt bört gideceksin de ne olacak. Gitmenin de bir adabı var, nostaljisi var. Yavaş gideceksin,derin gideceksin,sağlam gideceksin. Kayarak değil, delerek yararak gideceksin. Her havada gidebileceksin.. Gidiyorum diye hazırlanacak, gittiğini yaşayacaksın. Çat orda çat kapı arkasında olmayacaksın. Gitmek değil, gidiyor olmak önemli olacak.. Etti sekiiizzz...

Çarptım, çizdim, deldim, değdim diye dertlenmeyeceksin. Her yere gireceksin, kumsallara süreceksin falan dediydik ya; siz bununla yapabilir misiniz böyle şeyler yapamazsınız bittabii Etti dokuzzzz..

Kalender olacaksın kardeşim. Kalender yaşayacaksın. Milletin gözüne gözüne sokmayacaksın yaşamını. Bir yırtık don, bir solmuş fanila,rengi atmış bir tente, ağır ağbi bir tekne, bolca hikaye, hüzünlü bir geçmiş, rafine bir felsefe falan..


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çok Haldun Sevel gördüm kendimi.. Ama ne biliyim oğlum öyle bişiler olacak işin içinde..Akdeniz sana sen Akdenize yakışacaksın.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Akdeniz seni itelemeyecek, yabancılamayacak..Bütünleşecek köpüreceksin. Orda ortada bir yerde uyumsuzluk abidesi gibi kalmayacaksın..

Taaa Uluburun'lardan bu yana gelen bir tarihin parçası hissedeceksin kendini.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Zenginleşip büyüyeceksin. Çoğalacaksın artacaksın kısacası.. Bu da on olsun torba dolsun....

Uçtum yine..Buna da yazma şehveti diyoruz canlarım.. Siz bana aldırmayınız..Yaşlılık ve fukaralık bunları söyletiyor işte.. Bende zengin olsam almaz mıyım bi tane pörşing. Anasını bellerim Akdenizin valla..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonra git bunun gibi bişiye bin töbe töbe..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Gözün kör olsun yoksulluk" diyelim ve böylece balıkçı tekneleri muhabbetine giriş yapalım canım ffalovırlarım.. O da azzz... sonra..

Öperim hepiciğinizi..



*

    D. A.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1747 : Kasım 24, 2013, 15:31:46 »
Metin Reis daha guzel...
*

    N. B.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1748 : Kasım 24, 2013, 19:40:56 »
Möröy korsanım zahmet olmuş size ama iyi olmuş. Bilinen en eski teknelerden
biri hakkında önemli bilgilere sahip olduk. 5-15 ölçüleri tırhandile çok uysa da tirhandıl olmadığı anlaşılıyor. Yapım tarzı da oldukça değişik. Bu işlerden çok anlamasam da bu kayık ya özgün bir imalat,  ya da o devirde tekne inşa yöntemi buna benzer şekillerde idi.
Tekrar teşekkür ediyorum.
Cüneyt korsana da bir sitem. Herkesin adını tek tek anmış,  Uluburun'a kadar
gelmiş  de...  Neyse canı sağolsun.
*

    C. B.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1749 : Kasım 25, 2013, 09:57:55 »
Noyan'ım;
Gönül koyanım.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Öperim kuşum..
Ben ne anlarım Uluburun şeysinden..Sen sormuşsun Möröy kaptan güsel bir yanıt yazmış diye şeetmemiştim.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yoksa allah muhafaza senin sopandan tırsarım hani..
Yeminli intikamcı moduna girdin mi kurtuluş olmaz garibe yani.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kucaklarım,sıkı sıkı sarılırım..
*

    C. B.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1750 : Kasım 25, 2013, 10:03:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Metin Reis daha guzel...


Bide buna bak cancağzım..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Canım okurcularım şimdi size bir soru sorurum..Bu yukarda resmini gördüğünüz  balıkçı teknesi, kaç törkiş lirası olabilir ? Ve de nitelikleri neler olabilir?
*

    H. D.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1751 : Kasım 25, 2013, 10:21:01 »
Resimdeki tekne bakınca evet tekne diyorsun ama imalat amacını pek anlamak kolay degil.Burnundaki alamet zımbırtıya bakıyorsun tamam bu atılmış ağları tekneye çekmek için diyorsun eh o zaman balıkçı teknesidir diyebiliriz diyoruz emme velakin teknenin diğer taraflarına bakınca hadi oradan bu olsa olsa keyifçi teknesidir diyorsun.(ispatı:agzı açık kalmış buzdolabı).Ne keyifçi teknesi yahu  arkada güneşlenmek için ikinci kat bile var  eh o zamanda demek ki bu gezi teknesidir diyorsun.Yani nasıl düşünürsen o tarz ip ucu var yani bu tekneyi aslında  ŞEYTAN ÇARPMIŞ.
Ederini filan tahmin edemem sonuçta kuru bir resim uzunluğu yaklaşık 8 metre civarında olsa gerek.
*

    C. P.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1752 : Kasım 25, 2013, 10:23:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Metin Reis daha guzel...


Bide buna bak cancağzım..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Canım okurcularım şimdi size bir soru sorurum..Bu yukarda resmini gördüğünüz  balıkçı teknesi, kaç törkiş lirası olabilir ? Ve de nitelikleri neler olabilir?
Cüneyt  korsanım bu tekne süpermiş. Bence fiyat uygunsa tam düşündüğünüz tekne. Üzerinde çalışılırsa harika olur.
*

    C. B.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1753 : Kasım 25, 2013, 10:34:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İnternette dolaşırken gözüme takılan bazı modeller, fiyatları konusunda herhangi bir fikre sahip değilim ama bu modeller oldukça sıcak ve şirin geldi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Balıkçı teknesini bir yata çevirmek deyince benim aklıma aşağıdaki model düştü.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yorumlarınızı bekliyorum

Sayın bay Bayrak bey korsan,
Balıkçı teknelerine geri dönünce sizin mesacınızı ele alayım demiştim zaman o zamandır..
Barbaros yatçılığı uzaktan ve fuarlardan takip etmekte idim. İyi işler yapar gibiler idi.. Hele bir motor sailer kılıklı küçümen bişi yapmışlardı; pek güzeldi. Ama sanırsam işleri yürütemediler ve firmayı kapattılar..Belki de yanılıyorumdur.

Verdiğin linklerde yer alan ahşap şeyler biblo gibi güzel kayıklar. Daha çok kuzey Avrupa pazarı için yapılmış nehir göl tekneleri gibi bişiler diyesim var.. Oldukça da pahalıydılar sanırsam, fuarda görmüşidim gibime geliyor.

Son verdiğin link ise doğrudan konumuzla ilgili. Bak onu konuşabiliriz işte:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu da, bizim buraların (Bodrum) yukarda resimlerini koyduğum balıkçı teknelerinden farklı, daha çok Karadeniz işi bir teknenin modifiyesi.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Valla neden olmasın diyorum yani..
Şöyle Kuruca şile yapımı yada ne bileyim oralardan bir değerli ustanın yaptığı kestane-dut bir karinayı alsak, kamyona koysak buraya getirsek, bizim ustalar ona afilli bir üstbina patlatsalar,olmaz mı?

Olur bal gibi olur. Yayıla yayıla gezeriz anasını satiim..
Denizci tekneler mutlaka. Karadeniz'in hışmına göre yapılmış olmalılar..

Var mı oralardan usta tanıyan ?
Yada eski bir 9 m lik balıkçıda olur?
Var mı bilen eden bi tane?

Haliiillllll... Orada mısın?

Oradaysan, bulsana kardeşine şöyle 20.000 kaatı geçmeyecek bişiler..
Kabuk olur, eski tekne olur, motorlu olur, motorsuz olur..Balıkçı kağıdını plakasını istemiyoz bak onu başkasına satsınlar..

Var mı iyi bi usta tanıdığın ?

Sonuçta filika restorasyonu ile aynı paraya gelecek gibi..Bunu yaparız daha iyi olur. Olmaz mı?
*

    U. K.

Ynt: Benim Teknem
« Yanıtla #1754 : Kasım 25, 2013, 10:54:03 »
bunda fasulye de ayıklanır ha...