0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Z.

Uzun Bir Vardiya
« : Mart 09, 2009, 13:21:08 »
Uykumun en sessizliginde kabinimin kapisi hizli hizli ve heyacanli bir sekilde vurularak ayni zamanda da  KAPTAN diye endiseli bir seslenisle uyandiriliyordum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aden'den ayrildiktan sonra oldukca rahat bir yelken/motor seyriyle 290 mil kadar gelmistik. Ortalama 10 kt yaptigimiz hizin neticesinde 290 mil Aden Korfezinin iclerine, doguya dogru seyrimize devam ediyorduk. Genellikle ekipli olarak crossing yaparken ozellikle tuttugum vardiyalarin zamani; gun dogumu, gun batimi ve gece yarisidir. Gece uzun olacaga benziyordu zira, gun batimini takiben hava sertlemeye baslamisti.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sebepten gece yarisi vardiyasindan once iyice dinlenebilmek icin kabinime saat 21:00 gibi cekilmistim. Uyandiriliyordum ama saat daha henuz 22:00'yi biraz gecmekteydi. Vardiye de henuz F/O olarak gorev yapan Mustafa Kaptandaydi.
Kapiyi acmamla birlikte Mustafa hemen raporuna basliyor;
-Kaptan, siz istirahata cekildikten bir sure sonra yaklasik 30 mil mesafede 3 adet zayif eko radarda tespit edildi. Rotalari direk olarak uzerimize dogru olup hizlari da 30 mil ve hizla yaklasmaya devam ediyorlar.

Vakit gecirmeden Kokpite cikip radar temasini incelemeye basliyorum. Sancak 45 yeni rotaya girelim komutunu verdikten sonra radardaki ekolari tekrar takip ediyoruz. 3 eko bizimle kesisecek sekilde rotalarini 3-5 dakika icinde duzeltiyorlar. Yaklasik 10 dk'lik bir seyir sonrasinda iskele 90 derece yeni rota duzeltmesi veriyorum. Ve yine bir kac dakika sonra bizimle kesisecek sekilde onlarda rota duzeltiyorlar. Hic suphesizki takip ediliyoruz kararini verdikten sonra TAM KARARTMA komutunu verip tum ekibi uyandirmasini istiyorum F/O'dan ve talimatlarima kesin uyum konusunda da herkesi uyarmasini istiyorum kendisinden. Ekip emergency konumuna 3 dakikada gecti ve yerlerini aldi. Tam karartmayla birlikte farkli zamanlarda 2 kez rota degisikligi yapiyorum ve radarda ekolarini gordugumuz araclar bir birlerinden fazla uzaklasmadan zik zak rotalar kullanarak sanki bizi degilde farkli bir sey ariyorlar gibi tepki gosteriyorlar. Acaba biz mi yaniliyoruz endisesi icinde tekrar eski rotamiza (en son 3 eko ile temas icinde oldugumuz) donuyoruz ve isiklari aciyoruz. Hepsi yine bir araya toplaniyorlar ve bizimle kesisecek rotayi takip etmeye devam ediyorlar. Isiklar acikken 1-2 kez daha manevra yapiyoruz ve onlarda ayni manevraya giriyorlar.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
BINGO, onlar avci biz ise avdik... Korsanlar pesimizdeydi ve hizla yaklasmaya devam ediyorlardi. Mesafe 10 mile kadar dusmustu bile manevralari gerceklestirirken. Iyi olan taraf ise radarlari yoktu ve bizi isik yakmadigimiz surece goremiyorlardi...
S/Y Suheyla Sultan'in bordo rengi siyah, hava zifiri karanlik, ay yok, bulutlu ve 7 kuvvetinde kafadan gelen bir hava.
Anayelken ve Genoa acikti. Hemen tam karartmayla birlikte tum yelkenlerin toplanmasini emredip motor gucuyle devam etmeye basladik. Zira olabilecek manevralarda yelkenler bize zaman kaybettiriyordu. Yemen sahillerine biraz daha yakin dusmek icin rotayi Yemen'e dogru degistirdim. Artik bir kose kapmaca baslamisti korsanlarin ve bizim aramizda...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zig zag rotalara girip bizi ariyorlardi. Biz ise radarda neresi bos ise oraya dogru rota tutuyorduk. Onlarin her manevralarini radar uzerinde yorumlayip selameti bulmaya calisiyorduk. Bir tanesi aramalar esnasinda 1 mil kadar yaklasmisti bize ama capraz rotadan yaklasinca uzaklasmaya basladi.
Rotamiz aslinda Somalia ile bogaz yapan Suqutra kanalindan gecmekti. Korsanlar da oyle dusunmus olmalilar ki rotalarini kanala dogru degistirdiler. Suqutra Adasinin kuzeyinden doguya dogru tirmanip adayi sancagimizda birakip guneye rota tutmak bize minimum 1 gun yol kaybettirecegi gibi 7 havada kafadan surekli gelen dalgalarla hic de rahat bir rota olmayacakti.
Ama olsun korsanlar kolayi secip bizim de kolayi secebilecegimiz var sayimina dayanarak bizi ellerinden kacirmislardi. Varsin biraz da havayla bogusalim hic farketmezdi. En azindan deniz ve hava ona hurmette kusur etmedigimiz surece bize saygi duyacaklardi ve bize gecis icin musade edebileceklerdi.
Gunesin dogusuyla hava normale donmustu...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu guzelligi tekrar gormek beni ve ekibimi iyice rahatlatmisti. Uzun bir vardiyenin sonunda artik kabinime gidip dinlenebilecektim.

Peki donus yolunda korsanlarla tekrar karsilastik mi?

O da bir sonraki bolumde...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. B.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #1 : Mart 09, 2009, 13:30:58 »
Ellerinize sağlık.. Diğer bölümü sabırsızlıkla bekliyorum..


*

    S. Z.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #2 : Mart 09, 2009, 13:49:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ellerinize sağlık.. Diğer bölümü sabırsızlıkla bekliyorum..

Mustafa Korsanim,
Donuste heyacanli...
Galiba Tanrinin sevgili denizcilerindenmisiz biz...


*

    E. O.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #3 : Mart 09, 2009, 13:56:13 »
İki şey sormak isterim Suat Kaptanım,
*F/O ne demek ?
* Korsanların radarı yoksa sizi nasıl takip edebiliyorlar? Siz rota değiştirdiğinizde nasıl sizi takip edebiliyorlarmış?

Aslına bakarsanız çok heyecanlanlandım okurken... Devamını da merakla bekliyorum... Koca koca şilepleri ele geçirebildiklerine göre sizi bulsalar tekneyi ele geçirmeleri işten bile olmazdı sanırım...


*

    O. A.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #4 : Mart 09, 2009, 14:02:41 »
Suat Korsanım sen de bizleri aldın taaa Somali açıklarına, "insan tehlikesi" olan sulara götürdün... Eline sağlık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. A.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #5 : Mart 09, 2009, 14:08:00 »
Suat Korsan,

paylastiginiz icin cok tesekkürler. Son zamanlarin en cok gündemi mesgul eden konusu. Oralarda seyir yapan denizcilere allah yardim etsin.

Hem bu hikayenin dönüsünü, hem de yaptiginiz uzak seyirlerde yasadiklarinizi sabirsizlikla bekliyoruz.

Selamlarimla

 
*

    S. Z.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #6 : Mart 09, 2009, 14:25:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İki şey sormak isterim Suat Kaptanım,
*F/O ne demek ?
* Korsanların radarı yoksa sizi nasıl takip edebiliyorlar? Siz rota değiştirdiğinizde nasıl sizi takip edebiliyorlarmış?

Aslına bakarsanız çok heyecanlanlandım okurken... Devamını da merakla bekliyorum... Koca koca şilepleri ele geçirebildiklerine göre sizi bulsalar tekneyi ele geçirmeleri işten bile olmazdı sanırım...

Eyup Korsanim,

F/O (First Officer). Yani ikinci Kaptan oluyor.

Korsanlarin radarlarinin olmadigi tabiki bizim yorumumuz. Ama radarlari olsaydi isiklari sondurup tam karartmada dahi bizi takip edebilirlerdi. Direk boyumuzun 55mt olmasi sebebiyle, uzaktan da aydinlatmalarimiz (ozellikle direk aydinlatmalari) rahatlikla secilebiliyor. Hele bir de zifiri karanliksa denizin ortasinda rahatlikla uzak mesafeden secebiliyorsunuz. Yelken yaparken de beyaz yelkenler isigi daha da yayiyorlar.

Evet, goz temasina girseydik kacmamiz imkansizlasirdi.
*

    S. Z.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #7 : Mart 09, 2009, 14:28:02 »
Aslinda o ani dakika dakika yasarken hep dusundum...
Acaba temas olursa, Karsilik vermeli miyim yoksa teslim mi olmaliyiz?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sizler ne dusunursunuz bu konuda?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. A.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #8 : Mart 09, 2009, 14:30:29 »
Teslim Teslim Teslim
*

    F. S.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #9 : Mart 09, 2009, 14:41:30 »
Öncelikle geçmiş olsun, güzelbir anlatımdı.

Üç farklı tekne olguguna göre teslim olup uzlaşmak daha doğru görünüyor. Malum istedikleri para ve mal.
sadece 1 veya 2 tekne olsa ve  karşı koyacak ekipmanlar varsa belki (az bir ihtimal ve son ana kadar bekleyerek) denene bilir.
*

    E. O.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #10 : Mart 09, 2009, 14:42:47 »
Cana geleceğine mala gelsin Kaptanım...
Kesinlikle direnmemeli diye düşünüyorum. Çünkü izlediğimiz kadarı ile Somalili korsanların ellerinde ileri teknik teçhizat ve ağır silahları olduğu biliniyor...
Ama o anı yaşamak gerek... Hani derler ya 'bekara karı boşamak kolay' diye...Benimkisi o hesap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. B.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #11 : Mart 09, 2009, 14:48:33 »
İyiki radarları yokmuş. Bence de teslim olmak en iyisi.. Öncelikle mürettebatın ve sizin sağlığınız önemli..  Yardım çağrısı göndermeyi denediniz mi? Veya yakında askeri gemi yokmuydu?
*

    S. Z.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #12 : Mart 09, 2009, 15:24:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle geçmiş olsun, güzelbir anlatımdı.

Üç farklı tekne olguguna göre teslim olup uzlaşmak daha doğru görünüyor. Malum istedikleri para ve mal.
sadece 1 veya 2 tekne olsa ve  karşı koyacak ekipmanlar varsa belki (az bir ihtimal ve son ana kadar bekleyerek) denene bilir.

Faruk Korsanim,
Osmanli Deniz tarihimizde Cezayirli Osmanli Korsanlarimizin Akdenizi Haraca ve kana buladigi donemlerde okudugum bir kaynaktan bir tek sey dikkatimi cekmisti. Saniyorum İspanyol ticaret gemisinin kaptaniydi (ya da Cenevizli bir ticaret gemisinin kaptani), Osmanli Korsanlarini gorunce yelkenleri fora ediyor ve pazarlik yapiyor. Sonucundaysa malin 25%'sine vererek hem gemisini, hem malini hem de canlarini kurtarmisti. Ve ondan sonra bu pazarlik iyice yayiliyor ve isin raconu haline geliyordu. Zira bir kisim mala karsilik canlarindan olmuyordu tacirler. Bu hep aklima geldikce galiba en dogru sekli bu diye hep dusundum. Ama yine de sicak temas olmayinca ne yapardim bilemiyorum...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cana geleceğine mala gelsin Kaptanım...
Kesinlikle direnmemeli diye düşünüyorum. Çünkü izlediğimiz kadarı ile Somalili korsanların ellerinde ileri teknik teçhizat ve ağır silahları olduğu biliniyor...
Ama o anı yaşamak gerek... Hani derler ya 'bekara karı boşamak kolay' diye...Benimkisi o hesap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Eyup Korsanim tabi haklisin cana gelecegine mala gelsin. Yalniz o donemlerde daha azitmadiklarindan ellerinde fazla agir silah yoktu diye biliyorum. Ne zamanki, Rus Savas gemisine el koydular iste o zaman silahlandilar, sanirim...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyiki radarları yokmuş. Bence de teslim olmak en iyisi.. Öncelikle mürettebatın ve sizin sağlığınız önemli..  Yardım çağrısı göndermeyi denediniz mi? Veya yakında askeri gemi yokmuydu?

Mustafa Korsanim,
Telsiz muhaberesi yaptik. Yemen sahil guvenligi falan cagirdik ama cevap alamadik. Biz de belki korsanlar da dinliyordur diye hayali bir Turk Savas Gemisi uydurup yat icinde 2 kisi surekli telsiz gorusmesi yaptik, sanki bizimle Turk Savas Gemisi arasindaymis gibi...
Ne derece faydali oldu tabi bilemem...
*

    S. O.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #13 : Mart 09, 2009, 15:29:51 »
Suat K.
Bu kötü anıyı okurken dahi insanın tüyleri diken diken oluyor ve bu mütecavizlere gerekli cevabı verebilecek askeri donanımda bir teknede olup üstlerine dümen kırmak gibi dayanılmaz bir arzuyu körüklüyor. "Denizcinin başına ne bela gelirse kıyıda gelir " sözünün ne kadar isabetli olduğunu, pruvanı açık denize çevirmekle selamete erişmen bir defa daha ispatlıyor. Tabii bu belalar içinde İNSAN !! faktörlü olanlar son sırada bile olsa ..
Şu anda  bu olayın yaşandığı sularda seyir halinde olan Özkan Gülkaynak'ın salimen bu bölgeyi aşmasını dilliyorum.
Sana da büyük geçmiş olsun.
*

    S. Z.

Ynt: Uzun Bir Vardiya
« Yanıtla #14 : Mart 09, 2009, 15:33:51 »
Tesekkur ederim Sedat Korsanim.
Ben de Ozkan arkadasimizin selametle bu bolgeyi gecmesini dilerim. Tabi o biraz sansli cunku dogu rotasindan geldigi icin Yemen sahillerine oldukca yakin ilerliyordur (umit ederim ki).