Uykumun en sessizliginde kabinimin kapisi hizli hizli ve heyacanli bir sekilde vurularak ayni zamanda da KAPTAN diye endiseli bir seslenisle uyandiriliyordum.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapAden'den ayrildiktan sonra oldukca rahat bir yelken/motor seyriyle 290 mil kadar gelmistik. Ortalama 10 kt yaptigimiz hizin neticesinde 290 mil Aden Korfezinin iclerine, doguya dogru seyrimize devam ediyorduk. Genellikle ekipli olarak crossing yaparken ozellikle tuttugum vardiyalarin zamani; gun dogumu, gun batimi ve gece yarisidir. Gece uzun olacaga benziyordu zira, gun batimini takiben hava sertlemeye baslamisti.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBu sebepten gece yarisi vardiyasindan once iyice dinlenebilmek icin kabinime saat 21:00 gibi cekilmistim. Uyandiriliyordum ama saat daha henuz 22:00'yi biraz gecmekteydi. Vardiye de henuz F/O olarak gorev yapan Mustafa Kaptandaydi.
Kapiyi acmamla birlikte Mustafa hemen raporuna basliyor;
-Kaptan, siz istirahata cekildikten bir sure sonra yaklasik 30 mil mesafede 3 adet zayif eko radarda tespit edildi. Rotalari direk olarak uzerimize dogru olup hizlari da 30 mil ve hizla yaklasmaya devam ediyorlar.
Vakit gecirmeden Kokpite cikip radar temasini incelemeye basliyorum. Sancak 45 yeni rotaya girelim komutunu verdikten sonra radardaki ekolari tekrar takip ediyoruz. 3 eko bizimle kesisecek sekilde rotalarini 3-5 dakika icinde duzeltiyorlar. Yaklasik 10 dk'lik bir seyir sonrasinda iskele 90 derece yeni rota duzeltmesi veriyorum. Ve yine bir kac dakika sonra bizimle kesisecek sekilde onlarda rota duzeltiyorlar. Hic suphesizki takip ediliyoruz kararini verdikten sonra TAM KARARTMA komutunu verip tum ekibi uyandirmasini istiyorum F/O'dan ve talimatlarima kesin uyum konusunda da herkesi uyarmasini istiyorum kendisinden. Ekip emergency konumuna 3 dakikada gecti ve yerlerini aldi. Tam karartmayla birlikte farkli zamanlarda 2 kez rota degisikligi yapiyorum ve radarda ekolarini gordugumuz araclar bir birlerinden fazla uzaklasmadan zik zak rotalar kullanarak sanki bizi degilde farkli bir sey ariyorlar gibi tepki gosteriyorlar. Acaba biz mi yaniliyoruz endisesi icinde tekrar eski rotamiza (en son 3 eko ile temas icinde oldugumuz) donuyoruz ve isiklari aciyoruz. Hepsi yine bir araya toplaniyorlar ve bizimle kesisecek rotayi takip etmeye devam ediyorlar. Isiklar acikken 1-2 kez daha manevra yapiyoruz ve onlarda ayni manevraya giriyorlar.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBINGO, onlar avci biz ise avdik... Korsanlar pesimizdeydi ve hizla yaklasmaya devam ediyorlardi. Mesafe 10 mile kadar dusmustu bile manevralari gerceklestirirken. Iyi olan taraf ise radarlari yoktu ve bizi isik yakmadigimiz surece goremiyorlardi...
S/Y Suheyla Sultan'in bordo rengi siyah, hava zifiri karanlik, ay yok, bulutlu ve 7 kuvvetinde kafadan gelen bir hava.
Anayelken ve Genoa acikti. Hemen tam karartmayla birlikte tum yelkenlerin toplanmasini emredip motor gucuyle devam etmeye basladik. Zira olabilecek manevralarda yelkenler bize zaman kaybettiriyordu. Yemen sahillerine biraz daha yakin dusmek icin rotayi Yemen'e dogru degistirdim. Artik bir kose kapmaca baslamisti korsanlarin ve bizim aramizda...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapZig zag rotalara girip bizi ariyorlardi. Biz ise radarda neresi bos ise oraya dogru rota tutuyorduk. Onlarin her manevralarini radar uzerinde yorumlayip selameti bulmaya calisiyorduk. Bir tanesi aramalar esnasinda 1 mil kadar yaklasmisti bize ama capraz rotadan yaklasinca uzaklasmaya basladi.
Rotamiz aslinda Somalia ile bogaz yapan Suqutra kanalindan gecmekti. Korsanlar da oyle dusunmus olmalilar ki rotalarini kanala dogru degistirdiler. Suqutra Adasinin kuzeyinden doguya dogru tirmanip adayi sancagimizda birakip guneye rota tutmak bize minimum 1 gun yol kaybettirecegi gibi 7 havada kafadan surekli gelen dalgalarla hic de rahat bir rota olmayacakti.
Ama olsun korsanlar kolayi secip bizim de kolayi secebilecegimiz var sayimina dayanarak bizi ellerinden kacirmislardi. Varsin biraz da havayla bogusalim hic farketmezdi. En azindan deniz ve hava ona hurmette kusur etmedigimiz surece bize saygi duyacaklardi ve bize gecis icin musade edebileceklerdi.
Gunesin dogusuyla hava normale donmustu...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBu guzelligi tekrar gormek beni ve ekibimi iyice rahatlatmisti. Uzun bir vardiyenin sonunda artik kabinime gidip dinlenebilecektim.
Peki donus yolunda korsanlarla tekrar karsilastik mi?
O da bir sonraki bolumde...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap