0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. S.

Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« : Temmuz 26, 2016, 16:40:09 »
Herkese Merhabalar,

Buzdolabı 2 gündür çalışmıyor. Ailem şu an samos pythagorionda bağlı, babam haldır haldır yaptırmakla uğraşmakta.

Lipsi'de ve samosda gelip bakan elektrikçiler beyin arızası olduğundan bahsetmiş. Samostaki elektrikçi bugün atinadan orjinal beyin için fiyat alacakmış. Parçayı'da bir bilene göstereceğim demiş. 

Şimdi, Bunun tamiri yapılıyor mu? öyle diyot yanma yada sigorta yanma bişeymidir (kutu kapalı olduğundan açamamışlar)? başına daha önce böyle bir sorun gelen oldu mu? çözümünü bilen varmı? Bu beyin dedikleri şey kaç kuruştur? Kafamızda deli sorular bu yaz sıcağında sizlere sığındım. Bir bilen yol gösteren aramaktayım.

Yardımlarınızı bekliyorum.


*

    B. B.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #1 : Temmuz 26, 2016, 17:27:48 »
Yanıt buldugunda ki böyle bir yanıt yok, haber et, ben de nasipleneyim.


*

    M. C.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #2 : Temmuz 26, 2016, 21:06:30 »
Beyin mutlaka değişecekse içine çok zarar vermeden kırılarak açılıp bir elektronikçiye gösterilebilir.

Bir şeyleri tamir etmek için mutlaka onun uzmanı olmaya yada "anlamaya" gerek olmadığını düşünüyorum.

Dikkatlice sökersin bakarsın anlarsın belki yapar belki yapamazsın.

Ana yelkenin üst furlingi bozuktu anlıyormuyum hayır daha önce söktüm mü hayır ama söktüm baktım bir çözüm buldum şuanda şakır şakır çalışıyor. (1100 euro kar ettik)

Hidrofor ramazan bayramında paşalimanı adasında bozuldu anlıyor muyum daha önce söktüm mü hayır.

Söktüm baktım bir çözüm buldum oldu. (300 tl kar ettik)

Bu gibi şeyler için de her zaman profosyonel ekipmanalara ihtiyaç yok.


*

    S. Ç.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #3 : Temmuz 26, 2016, 21:29:46 »
Buzdolabı motor markası nedir...hiç mi çalışmıyor..bazen çalışıyor birden kapanıyormu..çalışıyor soğutmuyormu..bunları biryerlerde yazdınız da ben mi görmedim..


*

    H. A.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #4 : Temmuz 26, 2016, 23:47:09 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer buysa İstanbul da elektropazar
İzmirde atom elektronik ten temin edebilirsiniz

*

    K. K.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #5 : Temmuz 27, 2016, 00:22:19 »
Tekne buzdolabi arizalarinda malzemeden daha cok iscilik maliyeti daha fazla. Gecen sene teknedeki buzdolabi ariza yapmisti, normal buzdolapci arkadas bakti ekovattan oldugunu soylemisti, o sirada tekne focada idi ve yaptirmamistim. Tekneyi izmirde karaya alinca buzdolabini tamir ettireyim dedim, izmirde ekovat tamiri atom elektronik tarafindan yapiliyor, daha dogrusu arizali ekovati aliyorlar daha once baska birisine ait olan onardiklari ekovati piyasadaki ekovat fiyatinin yarisina yakin fiyata veriyorlar. Gecen sene tek ekovat 500 tl civarinda idi, atom elektronik onarilmis ekovati 250 ye veriyordu. Gecen sene atom elektronik teknedeki buzdolabi onarimi icin iscilik icin 500 tl istemisti. Ben de onlara yaptirmadim. Bir tanidik vasitasiyla tum beyin ekovat vs hepsini topluca degistirtmistim. Gecen sene sadece beyin 100-150tl civarindaydi sanirim. Piyasada ekovati tek veya beyinle birlikte akuple satiyorlardi fakat dukkandan ciktiktan sonra ekovat icin garanti vermiyorlardi. Buzdolabindaki ariza sadece beyindeyse, yeni beyni siz monte edebilirsiniz belki fakat ekovatta sikinti varsa kesinlikle ekovat degisimini profesyonel birisine yaptirmanizi tavsiye ederim, ekovatin borularini kaynak gibi birseyle kesip birlestirmislerdi, ayrica alet edevat sistem kurup gaz falan da basmislardi, gecmis olsun kolay gelsin.
*

    H. T.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #6 : Temmuz 27, 2016, 00:41:54 »
Acil ihtiyaçsa yurt dışında ne isterlerse vermek uygundur. Benim buzdolabı az soğutuyordu Karacasöğüt'te
Bir buzdolapcı gazı eksik diyerek 250 tl Aldı.
*

    C. D.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #7 : Temmuz 27, 2016, 03:37:44 »
DC 12 volt buzdolabı motoru yoktur.
Ekovat beyni dediğiniz şey; bildiğiniz invertördür. 
Buzdolabı ekovatlarında  3 uç bulunur.  (yeni nesil ekovatların çoğu dört uçlu imal edilmekte)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Uçlardan biri ortak uç, diğeri ana sargı ucu bir diğeri de yardımcı sargı ucudur.
Yardımcı sargı motor kalkındıktan 5-10 saniye sonra devreden çıkar.
O yüzden kalkınma anında 7-10 amper (ekovat markasına göre) akım çektiğini,
ardından 4-5 amper seviyesine düştüğünü görürsünüz.


Buzdolabı motorları 220 volt sisteme göre dizayn edilmiş tek yataklı yardımcı sargılı motorlardır.
Teknelerde kullandığınız buzdolabı motorlarıda aynı motorlardır.
Tek farkları sizlerin beyin dediğiniz elektronik devresinde 12 volt  DC gerilimi 220 volt AC gerilime çeviren,
bir invertöre ve ekovat kalkındıktan sonra yardımcı sargıyı devreden çıkaran bir röle sistemine sahip olmasıdır.

Kusura bakmayın ama öyle evirip çevirerek, başında oturup 2-5 saat bakarak,
bir kaç diyod, bir kaç direnç değişimiyle kartı onarmanız mümkün değildir.
Kontrol esnasında bariz bir hat kopukluğu ya da yanmış bir direnç değişimiyle giderilebilecek arıza da olabilir.
Ancak bu her yüz vakadan ancak 0,5 inde olasıdır.
*

    C. D.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #8 : Temmuz 27, 2016, 04:11:13 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimde görünen tek yataklı tek fazlı bir mototr ve motor milinden tahrik olan iki adet silindir,
ekovat siboplarıdır.

Bazı durumlarda ekovat motoru sağlam olmasına karşın buzdolabı gerekli soğutmayı sağlayamaz.

Bunun nedeni işte bu sibop dediğimiz mekanizmanın aşınması nedeni ile olur.
Sibop mekenizması bir emme basma tulumbası  mantığı ile çalışır.

Evapatörden gelen gazı emerek siboplar vasıtasıyla basıncını artırır ve kondensere gönderir.
Basınç nedeniyle ısınmış gaz kondenserde bir miktar soğur.
Ardından drayer dediğimiz nem ve partikül filtresinden geçen gaz kılcal boru içine alınır.
Kondenserde bir miktar ısı kaybetmiş gaz bu sefer tekrar ısınır.

Ancak kılcal boru, evapatörden gelen nisbeten suğuk kalın boruya sarılarak evapatöre gönderildiğinden,
kılcal boru içine alınmakla kazandığı ısının bir miktarını kaybeder.

Kılcal boru evapatöre geldiğinde kendi kesitinden yaklaşık 10-15 katı daha büyük bir boru içine girdiğinde,
basıncını aniden kaybederek şok dalgası şeklinde soğur.

Bu halde evapatörde dolanan gaz ortamı soğutur.
Evapatörden çıkan gaz, üzerinde kalan bir parça soğukluğuda kılcak boruyla sarmaş dolaş halde ki kalın borudan geçerken
kılcak boruyu soğutma işleminde harcar.
Ardından tekrar ekovata giren gaz tekrar dolaşıma devam eder.

Bu anlattığım olay ekovatın çalışması boyunca devam eder.


Şimdi anlatacağım kısma lütfen dikkat buyrun.

Motor çalışmasına rağmen soğutma gerçekleşmiyorsa.
-Aşırı gaz vardır (Sebebi detaylı isteyen olursa anlatırım)
-Az gaz vardır
--Gaz çok nemlidir Drayer artık nemden arındırma yapamıyordur ya da partikülleri filtre edemiyordur.

**** Gaz verme esnasında usta  olması gereken değerden daha yüksek hızda gaz basarak
ekovat siboblarında ki sistemi haşat etmiştir. 
***** Ya da zaman içinde siboplar yüksek gaz basıncı ile çalışmaktan çabuk deforme olmuştur.
Bu durum genellikle;
-Yav daha geçen sene çok soğutuyor diye şikayet ediyorduk bu sene tık yok abi durumudur.



Ekovat siboplarını japso pompanın lastik pervanesine benzetebiliriz.
-Kumlu su gelirse lastik pervane çabuk deforme olur.  ( Drayerin partikülü filtreleyememe durumu)
-Emdiğinden daha az su basabiliyorsa yüksek basınç altında çalışma ve kanat deformasyonu ( Ekovatın yüksek basınç altında çalışma durumu)
-Yeterli Su ememediğinden kuru çalışma nedeniyle kanat deformasyonu 
( Her ne kadar  ekovat içinde bulunan yağ motor mili vasıtasıyla sibopları yağlıyorsa da,
Yetersiz gaz geçimi siboplarda deformasyona yol açar)

Anlattıklarım belki bir işe yarar.
Kolay gele.








*

    C. D.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #9 : Temmuz 27, 2016, 04:36:33 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Son olarak kabaca soğutma çevrim şeması.
Şema bana ait, 2011 de yazdığım kitaplardan birinin içeriğinde çizmiş olduğum şema, orijinali Megep'te mevcut.
Ancak  ne hikmetse badem bıyıklılar tarafından sahiplenilerek, değişik internet sitelerinde dolaşıma sokulmuş.


Soğutma sistemi elemanlarını tanımak  ya da  soğutucularda basit tamiratlar yapmak isteyenler göz atmak isterlerse;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. S.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #10 : Temmuz 27, 2016, 11:41:38 »
Pythagorion'da gelen elektrikçi 101N0210( sürücü diver'ından akım geçmediğini) sorunun bundan kaynaklı olabileceğini söylemiş.Tabi kesin değil başka birşey'de olabilir şeklinde net konuşmamış. Bu yüzden bu arkadaşa güvenip Atinadan parça siparişine sıcak bakmadık.

Atom elektronikle konuştum. sıfırı 500, çıkması 300, tamiri 150 tl dedi. ancak sıvı teması olduysa tamiri mümkün olmuyor dedi. O sıvı teması işini anlayamadık. Kapalı kutu nerden, nasıl tuzlu yada tatlı su alabilir bilmiyoruz???

Şu an yanlarında teos 'dan Nejdet Amca ve eşinin sahip olduğu mydream mevcut, onların teknenin dolabıyla idare ediyorlar şimdilik. Çözümüne 2-3 gün dolabsız kalarak foça'da bakılacak artık.

Yardım ve bilgiler için çok teşekkür ederim.
*

    H. E.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #11 : Temmuz 27, 2016, 11:53:23 »
Geçmiş olsun.

Can Korsan,
Verdiğin çok faydalı bilgiler için de teşekkür ederim. Anlaşılıyor ki bakır boruya havşa açma aleti alarak rakorlarla tüm sistemi yeniden kurabilecek aşamaya gelmemiz gerekiyor. Gazı da temin ettik mi her arızada ortalama 500 TL harcama belasından kurtulabiliriz.
*

    S. Ç.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #12 : Temmuz 27, 2016, 13:24:44 »
Motordan çıkıp evapatöre giden bakır boruyu bazı yerlerden geçirip yerine koymak ve kaynak yapman için ,küçük yapılı,kıvrak ve oldukça ehil biri olman gerekiyor.Eğer bir şekilde oralara uzandıysan,vücudunun eski haline dönmesi, iki saati alıyor..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #13 : Temmuz 27, 2016, 21:34:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pythagorion'da gelen elektrikçi 101N0210( sürücü diver'ından akım geçmediğini) sorunun bundan kaynaklı olabileceğini söylemiş.Tabi kesin değil başka birşey'de olabilir şeklinde net konuşmamış. Bu yüzden bu arkadaşa güvenip Atinadan parça siparişine sıcak bakmadık.
Şayet 101N0210 komuta paneline ulaşabiliyorsanız en alltaki 'T' fişi ve  iki üstündeki yani alttan üçüncü fiş olan'C' fişlerine takılı olan uçları çıkarın ve bu iki fişi kablo ile kısa devre edin ve dolabı çalıştırmayı deneyin çalışırsa  çalışmaya devam etsin.Çıkarttığın uçlar termostatın uçları idi ve termostatın bozulduğunu anlarız.
Yok yine çalışmaz ise bu kontrol kartına voltajın geldiğine emin olun.Şöyle
Kontrol kartındaki en üst fiş akünün eksi ucudur ve kenarında da '-' esi işareti vardır.Bir alttaki uç '+'  artı fişidir.
Aküden seyyar bir kablo çekerek artı ve eksilere dikkat ederek takın çalışması lazım çalışmazsa yine aküden gelen seyyar uçlar takılı iken bu uçlardaki voltajı okuyun.10.9volttan düşükse motor çalışmaz.
Dolabınızda  bu kartın yanında veya başka bir yerinde kırmızı renkli bir led varmı? varsa dolaba voltaj verildiğinde çalışmazken bu led çakarak yanıyormu? çakıyorsa  kaç kere çakıyor?
« Son Düzenleme: Temmuz 27, 2016, 21:36:04 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    O. S.

Ynt: Bavaria 38 2003 model buzdolabı arızası!!!
« Yanıtla #14 : Ağustos 04, 2016, 16:36:43 »
Dün akşam dolap tamir edildi.

Sorun: Sürücü driver ve Motor sizlere ömür.

Çözüm: Sürücü kartı ve Motoru sıfırlandı. Termostat sıfırlandı. Pervanenin balansı bozuktu sıfırladı. Yeniden gaz basıldı.