0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #45 : Mayıs 05, 2016, 12:28:03 »
Rüzgar dümenini kullanacak yada merak eden birisi muhtemelen ya uzun yola çıkacak yada çıkabilmek için araştırıp öğrenme aşamasında olan kişidir diye kabul edersek, basit teknik terimlerden bihaber olmaması gerekmezmi ?
Öte yandan,
"aktarım oran düzeneği" teknik terimden hiç anlamayan birisi için zaten anlamsız olacaktır, bu kişinin anlamayacağı ve gugıllayacağı düşünülür ise ne olduğunu ilk bakışta anlaması için doğru teknik terimin de yanına yazılmalıdır diye düşünüyorum.
 
Örneğin "......aktarım oran düzeneği (xxxxx)...." gibi..


*

    H. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #46 : Mayıs 05, 2016, 12:32:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rüzgar dümenini kullanacak yada merak eden birisi muhtemelen ya uzun yola çıkacak yada çıkabilmek için araştırıp öğrenme aşamasında olan kişidir diye kabul edersek, basit teknik terimlerden bihaber olmaması gerekmezmi ?
Öte yandan,
"aktarım oran düzeneği" teknik terimden hiç anlamayan birisi için zaten anlamsız olacaktır, bu kişinin anlamayacağı ve gugıllayacağı düşünülür ise ne olduğunu ilk bakışta anlaması için doğru teknik terimin de yanına yazılmalıdır diye düşünüyorum.
 
Örneğin "......aktarım oran düzeneği (xxxxx)...." gibi..

E, yazıyor zaten (gear ratio) diye. Hiç anlamayan biri "aktarırken oranı değiştiren düzenek" gibi bir şeyi anlar zaten.



*

    K. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #47 : Mayıs 05, 2016, 13:01:48 »
E bende onu diyorum işte. (Değiştirilmesi yönünde fikir beyan eden arkadaşlara)
Doğru şekilde yapılmış bence, aktarım oran düzeneğin'den kasıt nedir yazılmış, Gear ratio diye de eklenmiş.
Daha fazla Türkçeleştirmeye de daha fazla teknik terime de gerek yok bence, anlayan da anlamayan da kolayca ayırt edebilir.


*

    A. S. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #48 : Mayıs 05, 2016, 16:10:38 »
   Forumda biryerlerde yazdığı gibi Alp hocanın veya Hakan E. korsanın tarzında yelkenli tekne kullanıyorum .Trim ile fazla uğraşmıyorum ,hem hakim olmadığım için hemde üşendiğim için.Arayan veya özelden  weather helm(RÜZGARA DÖNME)durumunda ana dümende yapılacaklarla ilgili soru soran arkadaşlardan sorularını buraya yazmalarını ve içimizde gerçekten yelkenci ,trim konusuna çok hakim olan arkadaşlarımızında bu soruları yanıtlamasını çok isterim.Benim buraya yazacaklarım  biraz okuduklarımdan teorik ,birazda Özkan Gülkaynak'la ( rüzgar dümenleri konusuna   teorik  ve pratik olarak tanıdığım en hakim yelkenci)olan sohbetlerden öteye gitmez.
   Tüm rüzgar dümenlerinde temel kural iyi yelken trimi yapmak.Teorikte bu mükemmel trim durumunda pupa seyri dışında ana dümeni kitlemenize dahi gerek yok.Tekne - seçilen rüzgar dümeni uyumluluğunun optimal kabul edildiği bir durumda teknenin rüzgar üstüne dönmesi(weather helm)ve rüzgar altına dönmesi(lee helm)ni açıklamaya çalışayım.
   Teknenin gövdesini bir terazi gibi düşünelim.Teraziyi dengede tutan sistem yelkenlerdeki ön ve arka kuvvetlerdir.Yelkenlerin ön tarafına binen kuvvet ile arka tarafına binen kuvvet eşit ise mükemmel trim yapmışsınız demektir.(bu kuvvet merkezlerinin hesabı yelken köşelerinden gelen açıortaylarının kesişme noktalarıyla bulunuyorMUŞ) Eğer denge arka taraf lehine bozuluyorsa yani yelkenlerdeki kuvvet arka tarafta fazlaysa tekne rüzgar üstüne kaçıyor.Genelde olan durumda bu.Bu durumda ya trim düzeltilecek ki ideali bu yada rotaya girmek için ana dümen hafif rüzgar altına kitlenecek.İkinci şık rotayı tutturuyor ancak tekneyide biraz yatırıp su yüzeyini arttırarak yavaşlatıyor.
   Eğer yelkenler üzerindeki kuvvet ön tarafta daha fazla ise tekne rüzgar altına kaçıyor(LEE HELM) ve ana dümeni hafif rüzgar üstüne kitlemek gerekiyor.Özkan Gülkaynak bunun genelde hafif havalarda ve nadiren olduğunu,çoğunluklada gözardı edilebilecek düzeyde olduğunu söylüyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   
   
     


*

    B. B.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #49 : Mayıs 06, 2016, 10:06:05 »
"Bağzı" önerileri postaladım. Gülümser ablayı geçmem lazım.
« Son Düzenleme: Mayıs 06, 2016, 10:06:19 Gönderen: Bülent Büyükdağ »

*

    N. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #50 : Temmuz 29, 2016, 22:13:51 »
Çok değerli bir bilgiyi paylaştığı için sevgili Hakan Erim korsanıma ve emeği geçen Atilla Serdar Erdoğan korsanıma teşekkürler. Çift dümen palası olan teknelerde, rüzgar dümenini ortaya mı yerleştireceğiz? Bu konuda bilgisi olan var mı? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #51 : Temmuz 29, 2016, 22:19:17 »
Ya, bu konu eksik kaldı. Gülümser Korsan ve Bülent Üstündağ Korsan çok emek harcadılar ama Atilla Korsan bir onay veremedi. Son halini yayına koyamadık. GekoPedia'ya çok yakışacak bir konu halbuki.
*

    A. S. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #52 : Ağustos 03, 2016, 13:08:30 »
   Çift pala sistemlerinde tek palalı teknelerden farklı bir durum yoktur diye düşünüyorum  Neco kaptanım.
   Onay veremedi değil Hakan hocam,ben vazgeçildi diye düşünüyordum işin doğrusu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.Yoksa sizde biliyorsunuz gekopediada olmasını çok istiyordum.İlgisiz gibi göründüysem Gülümser hanımdan ve Bülent'ten özür dilerim.Başından sonuna kadar işin içinde olan Özkan Gülkaynak da teknik değerlendirme olarak yazının son haline okey verdi zaten.İşin Türkçe kullanımı ve edit kısmı daha öncede dediğim gibi beni aşıyordu.Hatta benim ölçülerimde sizin yayınladığınız şekli son derece güzeldi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #53 : Ağustos 03, 2016, 13:19:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Çift pala sistemlerinde tek palalı teknelerden farklı bir durum yoktur diye düşünüyorum  Neco kaptanım.
   Onay veremedi değil Hakan hocam,ben vazgeçildi diye düşünüyordum işin doğrusu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.Yoksa sizde biliyorsunuz gekopediada olmasını çok istiyordum.İlgisiz gibi göründüysem Gülümser hanımdan ve Bülent'ten özür dilerim.Başından sonuna kadar işin içinde olan Özkan Gülkaynak da teknik değerlendirme olarak yazının son haline okey verdi zaten.İşin Türkçe kullanımı ve edit kısmı daha öncede dediğim gibi beni aşıyordu.Hatta benim ölçülerimde sizin yayınladığınız şekli son derece güzeldi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Olur mu Hocam? Sonuçta sizin adınızla yayınlanacak. Son halini tekrar göndereyim de onaylarsanız koyalım Gekopedia'ya...
Türk Denizciliği düzgün bir kaynak daha kazansın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #54 : Ağustos 03, 2016, 13:29:29 »
Her haliyle çok değerli bir çalışma.Emek sizlerin.Bizimkisi iki nokta bir virgül.Özür ne demek?Biz Gezgin Korsan olarak forum da yayınlamasına izin verdiğiniz ve emekleriniz için teşekkür ederiz.
« Son Düzenleme: Ağustos 03, 2016, 13:33:06 Gönderen: Gülümser Özharar »
*

    B. B.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #55 : Ağustos 04, 2016, 10:58:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ya, bu konu eksik kaldı. Gülümser Korsan ve Bülent Üstündağ Korsan
Bu ne ya?
« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2016, 10:58:18 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
*

    H. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #56 : Ağustos 04, 2016, 11:04:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ya, bu konu eksik kaldı. Gülümser Korsan ve Bülent Üstündağ Korsan
Bu ne ya?

O-hooo! Daha yeni mi farkediyon?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. B.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #57 : Ağustos 04, 2016, 14:02:45 »
Hayır, o, tek başına bir hata. Skandal olan, Atilla'nın emeğine bizi de ortak etmen. Ne ettik, ne yaptık? İltifatın için teşekkür ama, sen de sitemleri kabul et. Üstelik kendini dışarıda bırakmışsın ki, affedilir tarafı yok. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2016, 14:06:53 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
*

    S. Z.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #58 : Ağustos 06, 2016, 12:30:38 »
Şimdiden emeği geçen herkese çok teşekkürler...
*

    S. Z.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #59 : Ağustos 06, 2016, 12:34:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Çift pala sistemlerinde tek palalı teknelerden farklı bir durum yoktur diye düşünüyorum  Neco kaptanım.
   Onay veremedi değil Hakan hocam,ben vazgeçildi diye düşünüyordum işin doğrusu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.Yoksa sizde biliyorsunuz gekopediada olmasını çok istiyordum.İlgisiz gibi göründüysem Gülümser hanımdan ve Bülent'ten özür dilerim.Başından sonuna kadar işin içinde olan Özkan Gülkaynak da teknik değerlendirme olarak yazının son haline okey verdi zaten.İşin Türkçe kullanımı ve edit kısmı daha öncede dediğim gibi beni aşıyordu.Hatta benim ölçülerimde sizin yayınladığınız şekli son derece güzeldi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Olur mu Hocam? Sonuçta sizin adınızla yayınlanacak. Son halini tekrar göndereyim de onaylarsanız koyalım Gekopedia'ya...
Türk Denizciliği düzgün bir kaynak daha kazansın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben bayağı kaçırmışım şe Gekopedia aktifleşti mi? Ben bulamadım da...